5 živil, ki hormone spravijo v ravnotežje
 | 
NASVET DNEVA: Zeleni in brokoliju lahko močno podaljšate rok uporabnosti, če jo zavijete v alu-folijo.

Interaktivni dodatki:






Datum: 27. SEP 17 - ZDRAVJE, LEPOTA

5 živil, ki hormone spravijo v ravnotežje

Hormoni močno vplivajo na naše počutje in tudi zdravje. Od hormonskega ravnotežja je odvisna prebava, energija, libido, celo izgled kože ...

Hormoni so v telesu izredno pomembni. Žleze, ki izločajo hormone v kri, so zelo različne. Nekateri hormoni namreč dosežejo ciljne celice v nekaj sekundah, druge šele v nekaj urah. Poleg tega vsi hormoni ne delujejo na vse celice, pač pa samo na tiste, ki prodrejo skozi membrano. In prav tu lahko pride do težav. Hormonsko neravnovesje (tudi če je hormonov preveč) ima lahko negativne posledice.

1. Kokosovo olje
Vsebuje veliko antibakterijskih in protivnetnih sestavin, pomaga pri napihovanju. velja pa za eno najbolj zdravih živil na svetu. Ker med drugim daje tudi energijo, ga mnogi zato dodajajo h kavi. A bistven del je, da kokosovo olje vsebuje vse sestavine za uspešno proizvodnjo hormonov. Lahko ga jeste surovega (trdno stanje), ogretega (tekoče stanje) ali pa ga uporabite pri peki. Stabilno je tudi pri visokih temperaturah in ohranja kvaliteto tudi med cvrtjem.

2. Avokado
Avokado si vsekakor zasluži privilegirano mesto v vaši prehrani. Vsebuje veliko dobrih maščob omega-3, vitamine E, K in C (prav ti vitamini uravnavajo estrogen), poleg tega pa ima več vlaknin, kot denimo jabolka, kar je pomembno pri odstranjevanju strupov iz telesa. Zelo zdrav zajtrk je avokado namazan na kruh s čebulo, poprom in soljo, lahko pa dodate tudi rezino paradižnika.

3. Losos
Drugo pomembno živilo za uravnavanje hormonov, ki prav tako vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin, je losos. Omega-3 je ključnega pomena za delovanje možganov, za rast in razvoj celic. Losos prav tako deluje protivnetno ter zmanjšuje tveganja za razvoj kroničnih bolezni. Optimalno je, če losos jeste vsak četrti dan.

4. Chia semena
Ta majhna semena so brez glutena in jih lahko dodate v katerokoli vrsto hrane Imajo veliko vlaknin, veliko omega-3, stabilizirajo krvni sladkor in znižujejo holesterol. Puding iz chia semen je odličen, še boljši pa je, če chia za nekaj minut namočite v rastlinsko mleko. Zelo dobra in zdrava je tudi kombinacija chia semen in marmelade.

5. Sladek krompir
Rjavi riž, kvinoja in sladek krompir zagotovo ne sme manjkati v vaši prehrani. Sicer vsebuje veliko ogljikovih hidratov, a gre za kompleksne ogljikove hidrate, ki so manj nevarni. Sladek krompir je najboljši krompir. Vsaj, kar se zdravja tiče.

Za konec pa še to ...

Tudi če ne čutite težav s hormoni, se to lahko dobesedno čez noč spremeni. Zato poleg zdrave, redne in pogoste prehrane, ne pozabite: poskrbite za redno gibanje, dovolj spanca, izogibajte se stresu. Samo tako boste organizem ohranili v odlični kondiciji.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.
kokosovo olje
 
avokado
 
losos
 
chia semena
 
sladek krompir
 






Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani