Vem kaj jem - portal o zdravi hrani, dietah, zdravju in lepoti
 | 
NASVET DNEVA: Zeleni in brokoliju lahko močno podaljšate rok uporabnosti, če jo zavijete v alu-folijo.
Vitamini

Pregled vseh vitaminov in njihove učinkovine. Ne pozabite pa, da telo zna proizvesti večino vitaminov, le dovolj energije mora imeti.


V maščobah topni vitamini

Vitamin

Viri

Naloge

Učinki
Vitamin A Ribje olje, goveja jetra, jajčni rumenjak, maslo, smetana. Normalen vid, zdrava koža in druga krovna tkiva, obramba pred okužbami Pomanjkanje: nočna slepota, odebelitev kože okrog lasnih mešičkov, sušenje beločnice in roženice, čemur sledijo izbuljenost oči, razjede ma roženici, pretrganje roženice z izlitjem očesa, slepota, lise na beločnici, nevarnost okužb
Presežek: glavobol, luščenje kože, povečanje vranice in ledvic, odebelitev kosti in bolečine v sklepih
Vitamin D2 (ergokalciferol) obogateno mleko in pivski kvas Absorpcija kalcija in fosforja v prebavilih; mineralizacija, rast in poprava kosti Pomanjkanje: nepravilna rast in celjenje kosti, rahitis pri otrocih, osteomalacija pri odraslih, občasni mišični krči
Presežek: izguba teka, slabost, bruhanje, povečano odvajanje seča, šibkost, živčnost, žeja, srbenje, odlaganje kalcija v telesu
Vitamin D3 (holekalciferol) ribje olje, rumenjak, obogateno mleko; tvori se v koži, ki je izpostavljena sončni svetlobi (ultravijoličnim žarkom) Absorpcija kalcija in fosforja v prebavilih; mineralizacija, rast in poprava kosti Pomanjkanje: nepravilna rast in celjenje kosti, rahitis pri otrocih, osteomalacija pri odraslih, občasni mišični krči
Presežek: izguba teka, slabost, bruhanje, povečano odvajanje seča, šibkost, živčnost, žeja, srbenje, odlaganje kalcija v telesu
vitamin E Rastlinsko olje, zelnata listnata zelenjava, jajčni rumenjak, margarina, stročnice Antioksidant (kar pomeni, da zavira oksidacijo) Pomanjkanje: propadanje rdečih krvničk in poškodbe živcev
Presežek: povečana potreba po vitaminu K
vitamin K Listnata zelenjava, svinjina, jetra, rastlinska olja; nastaja v črevesju s pomočjo črevesnih bakterij Nastajanje dejavnikov strjevanja krvi, normalno strjevanje krvi Pomanjkanje: krvavenje (upočasnjeno strjevanje krvi)

Vodotopni vitamini

Vitamin

Viri

Naloge

Učinki
vitamin B1 (tiamin) Kvas, polnozrnata žita, meso (predvsem svinjina in jetra), jedrca, stročnice, krompir Presnova ogljikovih hidratov, delovanje živčevja in srca Pomanjkanje: beriberi pri odraslih in otrocih; srčno popuščanje, nenormalno delovanje živcev in možganov
vitamin B2 (riboflavin) Mleko, sir, jetra, meso, jajca, obogatene žitarice Presnova ogljikovih hidratov, zdrave sluznice Pomanjkanje: razpokane ustnice in koža, luščenje kože, ranice v ustnih kotičkih, dermatitis
vitamin B6 (piridoksin) Kvas, jetra, drobovina, polnozrnate žitarice, ribe, stročnice Presnova maščobnih kislin in aminokislin, delovanje živčevja, zdrava koža Pomanjkanje: krči pri otrocih, motnje v delovanju živčevja, kožne spremembe, anemija
vitamin B7 (biotin) Jetra, ledvice, rumenjak, kvas, cvetača, orehi, stročnice Presnova ogljikovih hidratov in maščobnih kislin Pomanjkanje: vnetje kože in ustnic
vitamin B12 (cianokobalamin) Jetra, meso (predvsem govedina in svinjina, drobovina), jajca, mleko in mlečni izdelki Dozorevanje rdečih krvničk, delovanje živčevja, sinteza DNK Pomanjkanje: perniciozna anemija in druge anemije (pri strogih vegetarijancih in bolnikih s trakuljo), določene psihiatrične motnje, slab vid
Vitamin C Agrumi, paradižnik, krompir, zelje, paprika Rast kosti in veziva, celjenje ran, delovanje žil, antioksidant Pomanjkanje: skorbut (krvavitve, majavost zob, vnetje dlesni)

Vitamin

Viri

Naloge

Učinki





Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani