Vem, kaj jem - portal o zdravi hrani, zdravju, lepoti in zdravem načinu življenja
Išči
Domov
Temna čokolada: zakaj si jo znanstveniki upajo priporočiti vsak dan
Datum: 25.4.2024 - Rubrika: Zanimivosti

Temna čokolada: zakaj si jo znanstveniki upajo priporočiti vsak dan

Avtor:
uredništvo Vem, kaj jem

Flavonoidi v kakavu dokazano znižujejo krvni pritisk in holesterol, zmanjšujejo stres in krepijo srce – a le, če izberete pravo vrsto čokolade.


Številne raziskave potrjujejo, da čokolada z visoko vsebnostjo kakava blagodejno vpliva na naše zdravje, še posebej srce in ožilje. Zato vam predstavljamo nekaj razlogov, da postanete reden uživalec te temne pregrehe.

1. Krepi srce in ožilja
Kakav ima izjemno veliko antioksidantov, ki krepijo naš imunski sistem, najpomembnejši pa so flavanoidi in teobromin, ki dokazano pozitivno vplivajo na delovanje srca in ožilja. Pri čokoladi je potrebno vedeti, da več je temnega dela, manj kalorij je v njej.

2. Izboljšuje prekrvavitev
Študija, ki so jo lani objavili v Journal of the American Heart Association, je nedvoumno potrdila, da redno uživanje temne čokolade izboljša prekrvavitev. Poleg tega so ljudje, ki so vsak dan pojedli vsaj 40 gramov tablice s 85 % temne čokolade, že po nekaj dneh imeli manj težav z arterijskimi bolezni, njihove gibalne sposobnosti pa so bile za 15 % boljše.

3. Znižuje pritisk in holesterol
Antioksidanti v kakavu znižujejo tudi krvni sladkor. Dokazano je, da se krvni pritisk že po nekaj dneh stabilizira in pade na običajne vrednosti. Neka druga raziskava, ki so jo pred leti naredili na Nizozemskem, pa je potrdila, da po 18 tednih rednega uživanja čokolade lahko težave s holesterolom skoraj povsem pozdravite. To so opazili sicer pri samo 12 % raziskovancih, kar pa je vseeno dovolj, da lahko raziskovalci iščejo snov, ki je najbolj odgovorna za to.

4. Zmanjšuje stres
Stres je eden največjih problemov sodobnega časa, redno uživanje čokolade pa zmanjšuje količino kortizola in adrenalina v telesu, ki veljata za hormona stresa.

5. Afrodizijak
Ni naključje, da si zaljubljenci med sabo darujejo čokoladna darila. Čokolada namreč velja za razmeroma močan afrodizijak, ki pospešuje tvorbo feniletilaminov, ki jim drugače rečemo tudi ljubezenska spojina. Feniletilamin se sicer tvori v možganih in se v možganih v centrih zadovoljstva spremeni v dopamin. V vsakem primeru se boste že po nekaj gramih čokolade počutili bolj sproščeno.

6. Proti zobni gnilobi
Mnogi starši odrekajo otrokom čokolade, pa ne vedo, da ima temna čokolada celo večji vpliv na kakovost zob, kot denimo nevaren fluor. Za otroke so problematične mlečne čokolade, najbolj pa bele čokolade, ki so narejene samo iz sladkorja. Teobromin v čokoladi preprečuje zobno gnilobo uspešneje kot vrsta kemikalij v zobnih pastah.

Za konec pa še nasvet, ki si ga je vredno zapomniti: višji odstotek kakavovih delcev še ne pomeni, da je čokolada bolj zdrava! Več je kakava, več je maščob. Manj je kakava, več je sladkorja.

Vsak mora sam zase odkriti, kakšno razmerje sladkorja in maščob mu ustreza.

Vsebina je informativne narave in ne nadomešča nasveta zdravnika. Pri pripravi so bili uporabljeni javno dostopni strokovni viri, priporočila WHO, EFSA in drugih organizacij.

vkj
O AVTORJU:
Članek je uredniško pregledal Zvone Štor, ki sicer nima formalne nutricionistične izobrazbe, a že vrsto let pa spremlja tende na področju zdrave hrane in zdravega načina življenja. Članek ni zdravniški nasvet.


antioksidanti v čokoladi
čokolada z visoko vsebnostjo kakava
flavanoidi in teobromin
izboljšanje zdravja s čokolado
temna čokolada za srce






Bilten po e-mailu
Prejmite vsak teden brezplačen Vem, kaj jem e-bilten, ki je poln aktualnih nasvetov, novic in priporočil, kako obdržati zdravje v najboljši kondiciji. Splača se!
* S prijavo se strinjate s politiko zasebnosti. Na ta naslov vam bomo pošiljali samo e-bilten enkrat na teden. Odjavite se lahko kadarkoli.














Vabimo vas, da med prvimi preizkusite brezplačno in brez oglasov mobilno aplikacijo Peek & Cook. Za več informacij kliknite TUKAJ >>
Naložite mobilno aplikacijo:
PREHRANSKO OKO

Poslikajte hrano in spremljate kalorije, beljakovine, vlaknine, ogljikove hidrate in maščobe. Naj bo vaša prehrana bolj uravnotežena ...
Več o aplikaciji najdete TUKAJ
Zeleni smuti s kivijevim vitaminom C za železo v vaši krvi
Zdravje, lepota
Zeleni smuti s kivijevim vitaminom C za železo v vaši krvi
Zakaj nekateri jedo brez skrbi in ostanejo vitki? Odgovor morda tiči v vitaminu, ki ga večina prezre
Dobro je vedeti
Zakaj nekateri jedo brez skrbi in ostanejo vitki? Odgovor morda tiči v vitaminu, ki ga večina prezre
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Dobro je vedeti
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Dobro je vedeti
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Dobro je vedeti
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Dobro je vedeti
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Dobro je vedeti
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Zdravje, lepota
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Dobro je vedeti
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Zdravje, lepota
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni


Copyright (c)
VemKajJem.si
Marec 2014
puščica gor