Vem, kaj jem - portal o zdravi hrani, zdravju, lepoti in zdravem načinu življenja
Išči
Domov
Kozarec pomarančnega soka za zajtrk: znanost razkrila, kaj se zgodi z možgani po osmih tednih
Datum: 5.5.2024 - Rubrika: Dobro je vedeti

Kozarec pomarančnega soka za zajtrk: znanost razkrila, kaj se zgodi z možgani po osmih tednih

Avtor:
uredništvo Vem, kaj jem

Raziskava Univerze v Readingu je pokazala, da redno pitje pomarančnega soka izboljša spomin, reakcijski čas in besedni zaklad — zasluga gre flavonoidom, ki spodbujajo delovanje možganov.


Oranže imajo veliko flavonoidov, ki med drugim stimulirajo delovanje možganov, izboljša se spomin in del možganov, ki je povezan z učenjem. Za to je dovolj že kozarec pomarančnega soka za zajtrk, vztrajati pa morate vsaj 2 meseca. Raziskave so pokazale, da se po 8 tednih in pol litra popitega pomarančnega soka izboljša delovanje možganov za dobrih 10 odstotkov. Seveda pa moramo k temu dodati še ostale vitamine in vlaknine, ki jih imajo pomaranče, in dobimo zelo zdrav napitek, ki pospešuje prebavo, ureja nivo sladkorja v krvi, deluje protivnetno in ima veliko vitaminov, zlasti vitamina C.

To pa niso edini pozitivni učinki pomarančnega soka.

Boljši spomin, refleksi, besedni zaklad
V študiji, ki so jo naredili na inštitutu Reading v ZDA, je sodelovalo 24 žensk in 13 moških starih med 60 in 80 let. Po večtedenskem rednem pitju pomarančnega soka zaznali vidno izboljšanje vseh možganskih funkcij. Sodelujoči so namreč dobili na listu napisanih 15 besed, ki so jih morali čez pol ure ponoviti. Rezultati so bili po 8 tednih neverjetni.

Boljša prekrvavitev
Naslednja pozitivna stvar, ki je prav tako očitna, je boljša prekrvavitev, kar je še posebej pomembno na stara leta. Učinek flavonoidov še ni povsem raziskan, a očitno so učinki več kot pozitivni. Več flavonoidov, kot pomaranče, imajo le še borovnice.

Za konec pa še nasvet: pol litra sveže stisnjenega soka (to sta približno dva kozarca) popijte do kosila, ker se bodo tako vitamini, minerali in vlaknine lažje vsrkali v telo, pozitivni učinki pa bodo nekajkrat boljši.

Vsebina je informativne narave in ne nadomešča nasveta zdravnika. Pri pripravi so bili uporabljeni javno dostopni strokovni viri, priporočila WHO, EFSA in drugih organizacij.

vkj
O AVTORJU:
Članek je uredniško pregledal Zvone Štor, ki sicer nima formalne nutricionistične izobrazbe, a že vrsto let pa spremlja tende na področju zdrave hrane in zdravega načina življenja. Članek ni zdravniški nasvet.


Flavonoidi in možganske funkcije
Izboljšanje spomina s pomarančnim sokom
Pomarančni sok za možgane
Sveže stisnjen pomarančni sok za boljšo prekrvavitev
Zdravstvene koristi pomarančnega soka






Bilten po e-mailu
Prejmite vsak teden brezplačen Vem, kaj jem e-bilten, ki je poln aktualnih nasvetov, novic in priporočil, kako obdržati zdravje v najboljši kondiciji. Splača se!
* S prijavo se strinjate s politiko zasebnosti. Na ta naslov vam bomo pošiljali samo e-bilten enkrat na teden. Odjavite se lahko kadarkoli.














Vabimo vas, da med prvimi preizkusite brezplačno in brez oglasov mobilno aplikacijo Peek & Cook. Za več informacij kliknite TUKAJ >>
Naložite mobilno aplikacijo:
PREHRANSKO OKO

Poslikajte hrano in spremljate kalorije, beljakovine, vlaknine, ogljikove hidrate in maščobe. Naj bo vaša prehrana bolj uravnotežena ...
Več o aplikaciji najdete TUKAJ
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Dobro je vedeti
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Dobro je vedeti
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Dobro je vedeti
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Dobro je vedeti
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Dobro je vedeti
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Zdravje, lepota
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Dobro je vedeti
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Zdravje, lepota
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek
Dobro je vedeti
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek
5 sadežev, ki jih lahko uživate brez slabe vesti – in po nekaterih ugotovitvah pripomorejo tudi pri nadzoru telesne teže
Dobro je vedeti
5 sadežev, ki jih lahko uživate brez slabe vesti – in po nekaterih ugotovitvah pripomorejo tudi pri nadzoru telesne teže


Copyright (c)
VemKajJem.si
Marec 2014
puščica gor