Vem, kaj jem - portal o zdravi hrani, zdravju, lepoti in zdravem načinu življenja
Išči
Domov
Čokolada kot zdravilo? Temna različica skriva presenetljivo moč za vaše srce in možgane
Datum: 8.3.2025 - Rubrika: Zdravje, lepota

Čokolada kot zdravilo? Temna različica skriva presenetljivo moč za vaše srce in možgane

Avtor:
uredništvo Vem, kaj jem

Raziskave kažejo, da redna zmerna uživanje temne čokolade z vsaj 70 % kakava ugodno vpliva na krvni tlak, ožilje in zmanjšuje tveganje za možgansko kap.


Temna čokolada, ki vsebuje visok delež kakava (70 % ali več), je prava zakladnica antioksidantov, predvsem flavonoidov. Ti močni naravni antioksidanti pomagajo zmanjševati vnetja, izboljšujejo prekrvavitev in ščitijo naše srce ter ožilje.

Znanstveni podatki, ki presenečajo
  • Raziskava, objavljena v reviji Heart, je pokazala, da moški, ki tedensko zaužijejo približno 63 g temne čokolade, zmanjšajo tveganje za možgansko kap za 17 %.

  • Enaka raziskava je ugotovila, da imajo tako moški kot ženske, ki redno uživajo temno čokolado, kar 19 % manjše tveganje za možgansko kap.

  • Vsakih dodatnih 50 g temne čokolade na teden zmanjša tveganje za možgansko kap še za dodatnih 14 %.

Zakaj je temna čokolada tako učinkovita?
  • Flavonoidi: To so naravne spojine, ki izboljšujejo delovanje žil, zmanjšujejo vnetja in znižujejo krvni tlak.

  • Magnezij: Temna čokolada je dober vir magnezija, ki je ključen za zdravo delovanje srca in mišic.

  • Zmanjšanje slabega holesterola (LDL): Redno uživanje temne čokolade pripomore k nižanju ravni slabega holesterola, ki lahko zamaši žile.

Nasveti za zdravo uživanje čokolade:
  • Izberi temno čokolado z vsaj 70 % kakava.

  • Uživaj jo zmerno – okoli 50–70 g na teden je dovolj.

  • Izogibaj se čokoladam z dodanim sladkorjem in umetnimi dodatki.

Kaj pravijo strokovnjaki?

Dr. Johanna Soderholm z univerze v Helsinkih je povedala: "Temna čokolada je lahko del zdrave prehrane, če jo uživamo zmerno. Njeni učinki na srce in ožilje so izjemni."

Zato si brez slabe vesti privošči košček kakovostne temne čokolade – tvoje srce ti bo hvaležno!

In še opozorilo: nikar ne pretiravajte s čokolado, ker lahko doživite nasproten učinek.

Vsebina je informativne narave in ne nadomešča nasveta zdravnika. Pri pripravi so bili uporabljeni javno dostopni strokovni viri, priporočila WHO, EFSA in drugih organizacij.

vkj
O AVTORJU:
Članek je uredniško pregledal Zvone Štor, ki sicer nima formalne nutricionistične izobrazbe, a že vrsto let pa spremlja tende na področju zdrave hrane in zdravega načina življenja. Članek ni zdravniški nasvet.
Čokolada kot zdravilo? Temna različica skriva presenetljivo moč za vaše srce in možgane




Antioksidanti in flavonoidi
Johanna Soderholm
Možganska kap
Temna čokolada
Zdrava prehrana






Bilten po e-mailu
Prejmite vsak teden brezplačen Vem, kaj jem e-bilten, ki je poln aktualnih nasvetov, novic in priporočil, kako obdržati zdravje v najboljši kondiciji. Splača se!
* S prijavo se strinjate s politiko zasebnosti. Na ta naslov vam bomo pošiljali samo e-bilten enkrat na teden. Odjavite se lahko kadarkoli.














Vabimo vas, da med prvimi preizkusite brezplačno in brez oglasov mobilno aplikacijo Peek & Cook. Za več informacij kliknite TUKAJ >>
Naložite mobilno aplikacijo:
PREHRANSKO OKO

Poslikajte hrano in spremljate kalorije, beljakovine, vlaknine, ogljikove hidrate in maščobe. Naj bo vaša prehrana bolj uravnotežena ...
Več o aplikaciji najdete TUKAJ
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Dobro je vedeti
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Dobro je vedeti
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Dobro je vedeti
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Zdravje, lepota
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Dobro je vedeti
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Zdravje, lepota
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek
Dobro je vedeti
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek
5 sadežev, ki jih lahko uživate brez slabe vesti – in po nekaterih ugotovitvah pripomorejo tudi pri nadzoru telesne teže
Dobro je vedeti
5 sadežev, ki jih lahko uživate brez slabe vesti – in po nekaterih ugotovitvah pripomorejo tudi pri nadzoru telesne teže
Avgust je zlati čas za hujšanje; tukaj so 3 razlogi, zakaj
Dobro je vedeti
Avgust je zlati čas za hujšanje; tukaj so 3 razlogi, zakaj
Napitek iz rdeče pese in korenja, ki podpira naravno čiščenje telesa – recept s petimi sestavinami
Dobro je vedeti
Napitek iz rdeče pese in korenja, ki podpira naravno čiščenje telesa – recept s petimi sestavinami


Copyright (c)
VemKajJem.si
Marec 2014
puščica gor