Vem, kaj jem - portal o zdravi hrani, zdravju, lepoti in zdravem načinu življenja
Išči
Domov
Zakaj so slive najpodcenjenejše sadje na svetu – in kaj se zgodi z vašim telesom, če jih jeste vsak dan
Datum: 8.9.2024 - Rubrika: Dobro je vedeti

Zakaj so slive najpodcenjenejše sadje na svetu – in kaj se zgodi z vašim telesom, če jih jeste vsak dan

Avtor:
uredništvo Vem, kaj jem

Slive vsebujejo močne antioksidante, ki ugodno vplivajo na srce, kosti in prebavo. Že majhna dnevna količina lahko po nekaj tednih opazno izboljša zdravje.


Nemški raziskovalci iz Univerze v Berlinu so raziskovali učinek sliv na zdravje. Rezultati so vse presenetili. Slive so namreč preprečevale bolezni kosti, zmanjšujejo slab holesterol, preprečujejo raka na debelem črevesu ...

Slive so čudovito, a na žalost pogosto spregledano sadje, čeprav že dolgo vemo, kako zdrave so (Super sadje, ki se zdi preveč navadno, da bi mu posvečali pozornost). Zanimiv je tudi prispevek o pomanjkanju železa in predvsem vitamina B12 (Zakaj moramo biti pozorni na pomanjkanje železa), ali pa sadje, ki premaguje ogljikove hidrate.

Slive so zares neverjetne.

Berlinska raziskava je pokazala naslednje:
  • Slive vsebujejo veliko polifenolov, ki so izredno močni antioksidanti. V skupino polifenolov sodijo flavonoidi, izoflavonoidi, flavonolognani, lignani, stilbenoidi, kurkuminoidi in hidrolizabilni tanini. Polifenoli v slivah pomagajo odstraniti pokvarjene možganske celice, kar izboljšuje spomin in druge možganske funkcije. Slive so zelo dobre proti možganskim tumorjem.

  • Slive so nizkokalorično sadje, saj vsebuje 100 gramov samo 30 kalorij, poleg tega pa so izredno nasitne, zmanjšujejo apetit in izboljšajo prebavo. Naravni slivov sok razstruplja in odstranjuje odvečno maščobno tkivo. Zelo priporočljivo je na tešče popiti skodelico slivovega soka na dan (dovolj je dati 6 sliv v mikser).

  • Slive tudi preprečujejo bolezni srca, čistijo ožilje, izboljšajo prekrvavitev in preprečujejo bolezni žil.

  • Surovo sadje vsebuje izredno veliko zdravih ogljikovih hidratov. To so ogljikovi hidrati, ki dajo telesu energijo, se pa dolgo prebavljajo in zato niso škodljivi (ne spremenijo se v enostaven sladkor, ki bi takoj prešel v kri).

  • Zadnja nemška raziskava je potrdila pozitiven vpliv sliv na diabetes, ledvice, kosti in daljšo življenjsko dobo.
Sedaj, ko je sezona sliv, je priporočljivo pojesti vsa 3 slive (lahko tudi 6) na dan. Poskusite pri tem vztrajati čim dlje. To vsestransko dobro vpliva na celotno zdravstveno sliko. Nevarnosti za bolezni srca, ožilja, težave s sklepi in kostmi se zmanjšajo celo za 40 odstotkov!

Za konec pa še anekdota ... Leta 1905 je nek kalifornijski lastnik velike plantaže sliv želel narediti eksperiment. Več mesecev je dresiral opice, da bi mu pomagale pri nabiranju. Zavedal se je, da imajo opice izredno rade slive, a je računal na to, da se jih bodo enkrat prenajedle, potem pa bo imel poceni delovno silo.

500 opic nabiralk se je že prvi dan tako najedlo sliv, da so obnemogle obležale na tleh.

Živali že vedo, kaj je dobro in zdravo.

Vsebina je informativne narave in ne nadomešča nasveta zdravnika. Pri pripravi so bili uporabljeni javno dostopni strokovni viri, priporočila WHO, EFSA in drugih organizacij.

vkj
O AVTORJU:
Članek je uredniško pregledal Zvone Štor, ki sicer nima formalne nutricionistične izobrazbe, a že vrsto let pa spremlja tende na področju zdrave hrane in zdravega načina življenja. Članek ni zdravniški nasvet.
Zakaj so slive najpodcenjenejše sadje na svetu – in kaj se zgodi z vašim telesom, če jih jeste vsak dan




Antioksidanti sliv
Benefiti sliv
Slive in zdravje
Slive proti boleznim
Vpliv sliv na zdravje






Bilten po e-mailu
Prejmite vsak teden brezplačen Vem, kaj jem e-bilten, ki je poln aktualnih nasvetov, novic in priporočil, kako obdržati zdravje v najboljši kondiciji. Splača se!
* S prijavo se strinjate s politiko zasebnosti. Na ta naslov vam bomo pošiljali samo e-bilten enkrat na teden. Odjavite se lahko kadarkoli.














Vabimo vas, da med prvimi preizkusite brezplačno in brez oglasov mobilno aplikacijo Peek & Cook. Za več informacij kliknite TUKAJ >>
Naložite mobilno aplikacijo:
PREHRANSKO OKO

Poslikajte hrano in spremljate kalorije, beljakovine, vlaknine, ogljikove hidrate in maščobe. Naj bo vaša prehrana bolj uravnotežena ...
Več o aplikaciji najdete TUKAJ
Zakaj nekateri jedo brez skrbi in ostanejo vitki? Odgovor morda tiči v vitaminu, ki ga večina prezre
Dobro je vedeti
Zakaj nekateri jedo brez skrbi in ostanejo vitki? Odgovor morda tiči v vitaminu, ki ga večina prezre
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Dobro je vedeti
Česen ni enak česnu: zakaj je tisti bel, bleščeč in poceni iz trgovine morda najslabša izbira za vaše zdravje
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Dobro je vedeti
Surovo ni vedno najboljše: zakaj kuhanje nekaterim živilom podari več vitaminov, ne manj
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Dobro je vedeti
Indijski poročni napitek iz rozin, mleka in žafrana: kaj se zgodi z vašim telesom po prvem kozarcu?
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Dobro je vedeti
Borovnice: skromno gozdno sadje, ki lahko pripomore k boljšemu nadzoru sladkorja, pritiska in telesne teže
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Dobro je vedeti
Ko ušesa spregovorijo: kaj vam tinitus resnično sporoča o vašem zdravju?
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Zdravje, lepota
Zakaj jesti manj, a pogosteje? Skrivnost vitkosti tiči v velikosti krožnika, ne v odrekanju
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Dobro je vedeti
Sok vloženih kumar: zakaj ga športniki prisegajo nanj in zakaj ga vi verjetno po nepotrebnem zlivate v odtok
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Zdravje, lepota
Zeleni listi jagod: del, ki ga vedno vržemo stran, je pravzaprav najbolj zdravilni
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek
Dobro je vedeti
Pest orehov na dan: zakaj nutritivisti prisegajo na ta mali, a močan prigrizek


Copyright (c)
VemKajJem.si
Marec 2014
puščica gor